ΚΙΝΗΣΗ
"ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ"

ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ 2006-2008
Μετά την ήττα του στα πανεπιστήμια το καθεστώς προωθεί τις πραξικοπηματικές καταλήψεις
«Αγώνας» ενάντια στο Νόμο για τα ΑΕΙ: To φαιοκόκκινο καθεστώς δυναμώνει την εικόνα του «επαναστατημένου λαού» για να τρομοκρατήσει ξανά την ΕΕ
Σχετικά με το νόμο-πλαίσιο της Διαμαντοπούλου- Ο νόμος πλαίσιο του σοσιαλφασισμού: η αντιμεταρρύθμιση μεταμφιεσμένη σε μεταρρύθμιση
ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ: H ΑΝΤΙΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΗ ΣΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Όχι στην αντιδραστική απεργία του ΠΑΜΕ και της ΑΔΕΔΥ στις 10 του Φλεβάρη-Η χώρα οδηγείται από τις πέντε ηγεσίες συνειδητά στη χρεοκοπία
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΡΑΔΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΜΙΚΡΑ ΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
ΤΟ ΠΡΟΒΟΚΑΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΛΗΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΚΦΑΣΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΝΩΜΑΛΙΑΣ
ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ-Κόμματα και φράξιες της ανατολικής πολιτικής βασανίζουν το λαό και καταστρέφουν τη γνώση και την παραγωγή
Πρόταση για τη δημιουργία Φόρουμ Συζήτησης και Αλληλεγγύης για τα ζητήματα της Εκπαίδευσης 07012008
Θέσεις Αναφοράςγια ένα Δημκρατικό Φόρουμ για τα ζητήματα της Παιδείας 7/1/2008
Όχι άλλη υποχώρηση στους αντιμεταρρυθμιστές ή πως η μεταρρύθμιση κινδυνεύει να καταντήσει καθαρή αντιμεταρρύθμιση-Το βρώμικο πολιτικό σχέδιο πίσω από την χειραγώγηση των 1000 050307
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ!!! Ο ΣΥΝ, το αντιμεταρρυθμιστικό ΠΑΣΟΚ και κυβερνητικοί κύκλοι διαχειρίζονται τις υπογραφές έτσι ώστε να ανατρέψουν το μεταρρυθμιστικό κίνημα από τα μέσα 190207
Οι ψευτοκαταλήψεις αποτελούν επίδειξη ισχύος και κινήσεις απειλής του φαιοκόκκινου κινήματος προς τον λαό, την εκπαίδευση και τους πολιτικούς του αντιπάλους. Να υπερασπίσουμε το τελευταίο οχυρό της μεταρρύθμισης μέσα στο νόμο πλαίσιο: την αξιολόγηση των πανεπιστημιακών μονάδων και το τετραετές πρόγραμμα ανάπτυξης, (091107)
Οι αντιστάσεις των καθηγητών πανεπιστημίου και της κοινωνίας υποχρεώνουν τον διπρόσωπο Παπανδρέου να πάει ανοιχτά με τα τάγματα εφόδου, τον ΣΥΝ και το ΚΚΕ-Το ακροδεξιό «κίνημα παιδείας» απειλεί και εκβιάζει το λαό καταστρέφοντας συστηματικά το πανεπιστήμιο, την έρευνα, την διδασκαλία και τις υποδομές 050207
Να υπερασπίσουμε το τελευταίο οχυρό της μεταρρύθμισης μέσα στο νομοσχέδιο: την αξιολόγηση των πανεπιστημιακών μονάδων και το τετραετές πρόγραμμα ανάπτυξης 210207
Aπαράδεκτες οι παραχωρήσεις του υπουργείου στο σχέδιο νόμου-ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗΣ ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΜΟΥ
Το ακροδεξιό «μέτωπο παιδείας» απειλεί καίγοντας τους δρόμους της Αθήνας-Καραμανλής και Παπούλιας άνοιξαν τον δρόμο για τη βία του 170107
Αλαβάνος: ο ηγέτης του εκπαιδευτικού σκοταδισμού 061206
Όχι στα τάγματα εφόδου νέου τύπου στα ΑΕΙ- Όχι στην προβοκατόρικη πολιτική του καθεστώτος υπέρ του παρακράτους 041206
ΤΟ ΥΠΟΥΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΩN: ΜΕΤΑΜΦΙΕΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΜΕ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΝ ΑΡ.ΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝ 291106
ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΚΠΤΩΤΗ ΤΗΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ 211006
ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ 211006
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 200606
O NEΟΣ ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΥΝ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΛΑΒΑΝΟΥ 180305
Για τις δηλώσεις Ρουσόπουλου 131006
Οι καθηγητές πρέπει να μιλήσουν στους μαθητές για τον αντιδραστικό χαρακτήρα των σημερινών καταλήψεων-Ο ύπουλος ρόλος του Καραμανλή-Ο βαθύτερος στόχος είναι η ματαίωση της μεταρρύθμισης στα ΑΕΙ 110906
Το βρώμικο πολιτικό παιχνίδι που παίζεται πίσω από τις απεργίες της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ σε βάρος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών- Ο διπρόσωπος Καραμανλής προσπαθεί να αναζωπυρώσει τις απεργίεςΟ Αλαβάνος στη Βουλή απειλεί με καταλήψεις σχολείων και πανεπιστημίων 091006
Πίσω από την απεργία των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ παίζεται ένα βρώμικο πολιτικό παιχνίδι σε βάρος των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης 011006
Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΠΟΥΛΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 210906
Tο κίνημα των καταλήψεων είναι αντιδραστικό 070606
ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΟΣΔΕΠ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 230606
ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΔΙΝΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ, ΤΗΣ ΓΣΣΕ, ΤΗΣ ΟΛΜΕ, ΤΗΣ ΔΟΕ, ΤΗΣ ΠΟΣΔΕΠ ΚΑΙ ΤΩΝ «ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ» ΕΤΑΙΡΩΝ-ΠΡΩΤΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΑΙΟΚΟΚΚΙΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙ 260306

Πρόταση για τη δημιουργία Φόρουμ συζήτησης και αλληλεγγύης για τα ζητήματα της εκπαίδευσης

Το κείμενο που ακολουθεί είναι μια καταγραφή θέσεων μερικών εκπαιδευτικών που -ιδιαίτερα τα δύο τελευταία χρόνια- έχουν εκδηλώσει με διάφορους τρόπους την αντίθεσή τους στις κυρίαρχες αντιλήψεις και πρακτικές των ηγετικών διοικητικών, συνδικαλιστικών και κομματικών μηχανισμών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πρόκειται για αντιλήψεις και πρακτικές που οδηγούν στην αποσύνθεση της εκπαί-δευσης, δηλαδή στην κυριαρχία ενός γραφειοκρατικού παρασιτισμού της εγκατάλει-ψης και της διαφθοράς, στη ματαίωση κάθε προσπάθειας για τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και στην κυριαρχία της πιο ξεδιάντροπης αναξιοκρατίας και του νεπο-τισμού. Επειδή αυτές οι αντιλήψεις και πρακτικές είναι πλέον άρρηκτα δεμένες με συγκεκριμένα υλικά συμφέροντα των φορέων τους και επειδή αυτά τα συμφέροντα έρχονται σε σύγκρουση με κάθε προοδευτική αλλαγή της σημερινής κατάστασης, ο χώρος της εκπαίδευσης έχει γίνει από πολλές απόψεις χώρος συνδικαλιστικής αντι-δημοκρατίας και συχνά άσκησης πραξικοπηματικής βίας. Σε όλες τις βαθμίδες -και περισσότερο στην ανώτατη- ο συνδικαλιστικός χώρος έχει απομαζικοποιηθεί και έχει αντικατασταθεί από μηχανισμούς μειοψηφιών, που κυριαρχούν ακριβώς χάρη σ’ αυ-τήν την απομαζικοποίηση, την οποία συντηρούν με την αντιδημοκρατία και τη βία.
Έτσι, μαζί με την αποσύνθεση και τη ματαίωση του εκπαιδευτικού έργου έχει μαται-ωθεί μέσα στους χώρους της εκπαίδευσης η ζωντανή συζήτηση γύρω από το ίδιο το εκπαιδευτικό πρόβλημα.
Εμείς που υπογράφουμε αυτές τις θέσεις θεωρούμε ότι, ανεξάρτητα από την ανά-ληψη οποιασδήποτε δράσης από τον καθένα από μας και από κάθε συλλογικότητα στην οποία ανήκει και μέσω της οποίας μπορεί να επιχειρεί την αλλαγή αυτής της κα-τάστασης, είναι σήμερα ανάγκη να δημιουργηθεί ένας ευρύτερος δημοκρατικός χώρος συζήτησης, ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων σχετικά με την εκπαί-δευση στη βάση αυτών των κοινών διαπιστώσεων. Επίσης θεωρούμε ότι αυτός ο χώρος θα πρέπει να είναι και χώρος κοινής δράσης ενάντια σε κάθε απόπειρα βίαιης χειραγώγησης και παρεμπόδισης της επιστημονικής και κοινωνικής σκέψης, καθώς και σε κάθε απόπειρα να εμποδιστεί με την πραξικοπηματική βία και την καταστροφή η επιστημονική έρευνα και ο δημοκρατικός συνδικαλισμός μέσα στους χώρους της εκπαίδευσης. Με λίγα λόγια, αυτός ο χώρος θα είναι και χώρος αλληλεγγύης σε κάθε άνθρωπο και κάθε ομάδα ανθρώπων που δεν την αφήνουν να εκφραστεί και να οργανωθεί με συνδικαλιστική ελευθερία, που την διώκουν με διάφορα προσχήμα-τα ή που την εμποδίζουν με κάθε λογής πραξικοπηματική βία να εκτελέσει τα εκπαι-δευτικά της καθήκοντα.
Επειδή τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι προβλήματα στρατηγικής πολιτικής σημασίας και έχουν έντονα ταξικό και σφαιρικό ιδεολογικό χαρακτήρα, νομίζουμε ότι κάθε απόπειρα συνολικής ενιαίας απάντησης σ’ αυτά μέσα απ’ αυτό το χώρο θα ευνούχιζε αυτή τη συζήτηση και αυτή την απόπειρα αλληλεγγύης ή θα κατέληγε σε ασταμάτητες εσωτερικές διενέξεις και διασπάσεις, που θα περιόριζαν άσκοπα το πλά-τος αυτής της συζήτησης και αλληλεγγύης. Γι’ αυτό προτείνουμε αυτό εδώ το κείμε-νο να λειτουργήσει ως βασικό κείμενο αναφοράς για τη δημιουργία -σ’ αυτή τη φά-ση- ενός Φόρουμ συζήτησης, ενημέρωσης και δημοκρατικής αλληλεγγύης για τα εκ-παιδευτικά ζητήματα ανοιχτού σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές, μαθητές, γονείς και σε κάθε δημοκρατικό άνθρωπο και σε κάθε δημοκρατική συλλογικότητα που θα αποδέχεται καταρχάς αυτές τις θέσεις και θέλει να συμμετέχει σ’ αυτό το Φόρουμ.

Εμείς που υπογράφουμε κάνουμε μόνο την αρχή για τη δημιουργία αυτού του Φόρουμ και ξεκινάμε τη διακίνηση του παρακάτω βασικού κειμένου. με στόχο να υπάρξει μέσα από μια επόμενη συνεδρίαση και μια πιο συγκεκριμένη μορφή του τρόπου λειτουργίας του. Καλούμε κάθε ενδιαφερόμενο να επικοινωνήσει μαζί μας για την πραγματοποίηση αυτού του στόχου.

Μπουρίτης Γιάννης 6972897768
Λασκαρίδης Χρήστος 6946050316
Νικολόπουλος Γιάννης
Παλαβιτσίνη Άννα
Καλλίας Κώστας
Σωτηρόπουλος Δημήτρης
Αδαμόπουλος Δημήτριος
Σιακαβάρα Αικατερίνη
Μιχαλόπουλος Γιώργος
Κοφίνας Θανάσης
Σοφτζόγλου Παντελής
Σοφτζόγλου Γεώργιος
Κατάκος Στρατής
Διπλαράκη Άννα
Μπέλλα Ζωή

Θέσεις αναφοράς για ένα δημοκρατικό Φόρουμ για τα ζητήματα της παιδείας >>>